דף הבית
אודות
המדריך השלם לצמיגים
תחנות שירות
צמיגי פרימיום
שירות לקוחות
מחירון צמיגים
חדשות
צור קשר

צמיגי פרימיום


שאלות ותשובות בנושא צמיגים RFTקטלוג צמיגים

ברידג'סטון RFT: Run Flat Tires

ברידג'סטון גאה להציג את הטכנולוגיה החדשנית ביותר על הכביש: צמיגי "אל-תקר" – Run Flat Tires  - RFT. צמיגים אלה מורכבים כיום בהרכבה ראשונית כצמיגים מקוריים בכל הרכב היוקרתיים והספורטיביים החדשים, וניתן להרכיבם אך ורק למכונית שקיימת בה מערכת בקרת לחצי אויר ((TPMS  או מערכת המחוברת ל- ABS המתריעות על ירידה בלחצי אויר.


להמשיך לנסוע ללא אוויר כלל

צמיגי ברידג'סטון RFT מגיבים מיידית ברגע של חוסר אויר בצמיגים ושומרים את המכונית תחת שליטת הנהג. הם מאפשרים לנהג להמשיך ולנסוע עם הצמיגים גם במצב של תקר וללא לחץ אויר , בבטיחות ובנוחות , למרחק נוסף של עד 80 ק"מ, במהירות של 80 קמ"ש, בנוחות נסיעה מקסימלית וברעש סטטי נמוך. כך יכול הנהג להגיע בנוחות לנקודת השירות הקרובה להחלפת הצמיג.
כך הם מונעים כל אפשרות למצבים מסוכנים כתוצאה מתקר בצמיג, מבטיחים את יכולת הנסיעה של הנהג באזורים מסוכנים (מבחינה ביטחונית או תשתיות כבישים גרועות), ומייתרים את הצורך להרים את הרכב לצורך החלפת גלגל בדרכים המסכנות את בטיחות הנהג.


יתרונות עיצוביים וספורטיביים

צמיגי ברידג'סטון RFT מבטלים את הצורך בצמיג רזרבי ברכב ובכך מפחיתים את המשקל על הרכב, מסייעים בחסכון בצריכת דלק  ומעניקים לנהג יותר מקום לאחסון בתא המטען  וליצרני  הרכב יותר אפשרויות לעיצוב המכונית (חסכון במקום לצמיג רזרבי). כמו כן, צמיגי ברידג'סטון RFT צורכים פחות חומרים ומשאבים לייצור ומסייעים לשמירה על איכות הסביבה.


יצרני הרכב המובילים בשוק במגמה לשימוש בצמיגי RFT

  • פורשה 959 מצויד ב- RFT  דגם RE71  כבר משנת 1986.
  • שברולט קורבט מצויד ב- RFT  דגם S-01  כבר משנת 1992.
  • ב.מ.וו  Z8 מצויד ב- RFT  דגם RE040 כבר משנת 1999.
  • לקסוס  SC430 מצויד ב- RFT  דגם RE040 כבר משנת 2001.
  • ב.מ.וו סדרה 7 מצויד ב- RFT  דגם ER42  משנת 2002
  • מרצדס C-CLASS  (משוריינת) ו- E-CLASS  מצוידות ב- RFT  דגם ER050  משנת 2002.
  • ב.מ.וו דגם Z4  מצויד ב- RFT  דגם ER050  משנת 2003


מערכות המאפשרות התקנת צמיגי RFT

  • מערכת בקרת לחץ-אויר TPMS  - Tire Pressure Monitoring System
    מערכת  TPMS  מבקרת את לחץ-האוויר בצמיגים ע"י שימוש בחיישנים שנמצאים בכל צמיג , בתוך הג'נט ומחוברים לשסתום דרך מערכת בקרה המתריעה באופן מיידי וללא עיכוב לנהג על חוסר אויר באמצעות איתות אזהרה בלוח השעונים.
    המערכת מראה באופן תמידי על מידת לחץ האוויר בצמיגים .
    מערכת בקרת לחץ-אויר (TPMS ) מחויבת בשימוש כאשר משתמשים בצמיג RFT ומגיעה בכלי רכב בהם מורכב הצמיג כמקורי.

  • מערכת בקרת לחץ-אויר / מסוג הפועל על מע' ה- ABS  של הרכב
    הפרשי הסיבוב של הצמיגים (כל אחד בנפרד) נמדדים מהחיישנים של מערכת ה – ABS בעזרת מערכת הבקרה, ומשם ע"י התרעה לנהג כאשר יש הפרשים בסיבובים של צמיג מסוים לעומת הצמיגים האחרים ברכב. המערכת מובנת ברכב וכבר מותקנת בו, ומשתמשים ברכיבים הקיימים של ה- ABS  ולכן המערכת הנ"ל קלה לשימוש ולתחזוקה.


תחזוקת צמיגי RFT והשימוש בהם

  • על כל צמיג יש חובה לשימוש אך ורק בלחץ-אויר המומלץ (של יצרן הרכב).
  • הצמיג יהיה בשימוש אך ורק לפי התנאי-דרך שלהם הוא מיועד.
  • חל איסור על הרכבת צמיגים RFT  ע"י אנשים לא מקצועיים או מוסמכים לכך.
  • ציוד וכלים שמיועדים לפרוק והרכבה של RFT  צריך לתחזק היטב.
  • אחסון הצמיגים צריך להיות נכון ולפי הדרכים הנכונות.


הרכבת צמיגי RFT

מאחר  ולצמיג RFT   מבנה נוקשה ומחוזק יותר מהצמיג הסטנדרטי ניתן להרכיב ולפרק צמיג RFT  גם במכונות רגילות שנועדו לצמיגים סטנדרטיים ולחתך-נמוך. יש לתת טיפול מיוחד בנוגע להתקנת חישנים של לחץ-אויר בג'נטים. אביזרים מיוחדים נוספים לא נדרשים להרכבת צמיג RFT .
 


כל הזכויות לאתר זה שמורות לחברת מכשירי תנועה ומכוניות (2004) בע"מ - להלן "החברה" ולחברת Bridgestone corporation Ltd
החברה רשאית לשנות את תוכן האתר ללא הודעה מוקדמת מראש. אף אדם אינו רשאי לשכפל, להעתקי או לשנות את האתר, חלקים ממנו
ו/או את כולו ללא היתר מפורש מהחברה. התמונות והסרטים באתר זה הינן להמחשה בלבד.

פיונט טכנולוגיות בע"מ